fredag 2 januari 2015

katter, vimplar och en massa mat

Här kommer ett gäng bilder från julhelgen som jag helt glömt bort att lägga upp:

IMG_3831
Clementine var söt som vanligt. Vad annars liksom?

IMG_3829
På rusta hittade jag dessa fina glittriga vimplar som fick bo i mitt köksfönster. Egentligen är de kanske julpynt men jag bryr mig inte. De livade upp i mitt annars ganska färglösa kök.

IMG_3819
Något annat som också livar upp lite är värmeljus. Måste måste måste ha det hemma såhär års.

IMG_3814
Mamma var på besök och trots att vi skippat julmaten de senaste åren så fick vi ändå feeling och gjorde ett minijulbord med bara sånt vi gillar.

IMG_3816
Ugnsrostad brysselkål med vitlök och balsamvinäger tillexempel.

IMG_3815
och gurksallad med citron och koriander.

IMG_3811
När vi ändå pratar om mat så lagade jag detta till frukost en dag, Eggs Benedict Florentine, yoghurt med müsli och chailatte. Superdupergott!

IMG_3796
Och GRÖNKÅLSCHIPS. Så himla enkelt och gott. Bara lägg grönkål på ett bakplåtspapper, ringla över lite olja och valfri kryddning och kör i ugnen på 175°C i cirka tio minuter.

IMG_3805
Och som avslutning på inlägget får ni en gullig Clementine igen.

4 kommentarer :

Emelie - Lever drömmen i Paris! sa...

Åh, sickna fina bilder du tar. Känner mig som riktigt hemma här! Tack förresten, för den fina lilla kommentaren.

Och till sist: var grönkålschipsen goda?

F R I D A ▴ sa...

gudars vilken fin blogg du har!! älskar din header

RMCK - en skönhetsblogg sa...

Men åh, vilka fina bilder! Vad använder du för kamera/objektiv?

Amanda Jona [SPONTAN] sa...

Så mysiga bilder :)