fredag 16 maj 2014

♡♀fredagsfeminism ♀♡

Jag tänkte på fredagar försöka sammanställa ett inlägg med bra texter om feminism och bilder som jag hittar i veckan. Eftersom jag har funderat på det här ett litet tag så har jag hunnit samla ihop en del länkar och jag tycker vi gör igång direkt!




♥ Sandra Beijer pratar om feminism på den briljanta hemsidan Varför feminism där kan ni hör sju andra personers syn på samma ämne.


♥ Denna himla bra filmen där många fantastiska bloggare medverkar, bland andra Emily och Emma.

♥ Zettermark gästar på Lady Dahmers blogg och skriver inlägget "Det finns inget patriarkat för jag får inte ligga när jag vill!"




Länkar till bilderna kan ni hitta på min pinterest.

1 kommentarer :

Selina sa...

Every day is Feminist Friday for me. Hurrah for the good and right!