söndag 1 december 2013

Lucka nr 1: Berätta om din stil

I år tänkte jag delta i fina Emilys "Berätta om"-julkalender. Kika in på hennes blogg för att hitta hela listan med inlägg. Haka på själv vettja! 
Så himla fint att det är lite av ett mode-tema detta året.

IMG_7063
Rosetter, glitter, vippiga kjolar, klumpiga skor, spets, pastellfärger och rött läppstift är väl det som mest av allt kännetecknar min stil.
Den började utvecklas någon gång i början på gymnasiet då jag gick från att vara tonårspunkare till att få upp ögonen för femtio och-sextiotalet och ett tag var det nästan enbart det som gällde rakt igenom. Rött läppstift och vingad eyeliner blev mitt signum för jag gick aldrig utanför dörren utan det.
höst
Man kan väl säga att det är där jag har min grund, det är alltid de där årtiondena som jag jämt och ständigt återvänder till. Jag älskar den feminina silhuetten med markerad midja och dansvänliga kjolar.
Galaxy outfit
IMG_7784kopia
Men jag plockar gärna allt annat jag tycker är fint också, det känns så himla trist att låsa sig. Som tillexempel magtröjor, nitar, allt som andas sagobok och som sagt, oändliga mängder glitter.
En vän kallade en gång min stil för "pin up punk"och någon annan skrev en gång "rymdälva" här i kommentarsfältet. Själv kallar jag det bara för jag.

2 kommentarer :

LIENE sa...

Gillar ditt hår :)

Claire sa...

Your style is so pretty & perfect! In love with the last outfit especially <3