onsdag 16 oktober 2013

bläcket under min hud.

Jag har fått mycket frågor om mina tatueringar den sista tiden och några av er önskade ett inlägg om just det.
IMG_7038
♥ Jag har fyra stycken, den första gjorde jag när jag var sjutton och sitter på min vänstra axel. Den föreställer en koifisk. Traditionellt så står de ju för att överkomma hinder i livet och sånt och dessutom ska de ge tur. Det är ju alltid bra liksom.

IMG_7018
♥ På vänster handled har jag symbolen för Dödsrelikerna från Harry Potter. Jag har varit en nörd sen jag sträckläste första boken för en massa år sedan.

IMG_7025
♥ Förra månaden valde jag att föreviga ett citat av Håkan Hellström på insidan av vänster arm. "Man måste då några gånger innan man kan leva."
Jag älskar Håkan och hans musik betyder så himla mycket för mig. Just denna raden är som ett mantra jag försöker intala mig själv varje dag.

körsbärsblom
♥ De här körsbärsblommor sitter på magen snett mot höftbenet på höger sida och är tatuering nummer två. Bilder är gammal för just nu är den inte så fin att se på alls. När jag opererades för blindtarmen tidigare i år så snittade dom rakt över tatueringen så nu har jag ett ärr där.

0 kommentarer :