tisdag 28 maj 2013

precis just nu...


Längtar jag efter: Bra sömn. Sover så fruktansvärt dåligt och det börjar bli väldigt jobbigt.

Är jag ledsen för: En massa gamla grejer som letat sig upp till ytan.

Är jag glad för: Att jag har lila hår. En sån liten grej som gör att jag ler varje gång jag ser det.


Äter jag helst: Yoghurt, särskilt Bärry med körsbärssmak eller Skyr hallon/granatäpple. Mums!


Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning: Sommaren. Förra året gled den mig liksom mellan fingrarna utan att jag kunde stoppa det. I år har jag absolut inga planer alls så den kan antingen bli helt fantastisk eller bedrövlig. Hoppas på det första.

Är det finaste jag vet: Att jag har så jäkla fina människor runt omkring mig och att jag aldrig behöver vara ensam om jag inte vill. 

Läser jag: Jellicoe Road av Melina Marchetta. Har bara läst ungefär 70 sidor men är redan sjukt nyfiken på vad som ska hända och hur allt hänger ihop.


Är jag galet stressad: Över det mesta, trots att jag inte har något att stressa över. Varje liten grej blir liksom så himla stor och jobbig. 

Lyssnar jag helst på: Poddar av alla dess slag. Tips: TSKNAS, Alla mina kamrater, Crazy Town, Filip och Fredriks podcast och Värvet.


Drömmer jag om: Att resa någonstans dit jag inte varit förut. Utforska en ny stad och knäppa massa fina bilder.

Blir jag nostalgisk av: Att tänka på alla ställen jag har bott på genom åren och de minnen som finns kvar där.