onsdag 9 januari 2013

tvåtusentolvlistan

Det är minsann dags att sammanfatta det gångna året. Det gör man bäst med en lista tycker jag.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Var på bröllop, tittade på roller derby, åkte till Stockholm själv och spelade quidditch bland annat.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Flera stycken. Mitt instagramflöde svämmar över av bilder på söta bebisar. Dessutom föddes min underbart fina gudson Kian.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är!

Vilka länder besökte du?
Höll mig bara inom Sveriges gränser tyvärr.


Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Vill ha mer glädje detta året. Hur cheesey det än må låta. Vill bara vara glad.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Den 1 december, när jag och Erik blev tillsammans.


Vad var din största framgång 2012?
Att jag började äta igen så smått. Frukost varje dag låter kanske inte som någon stor grej men det känns helt galet mycket för mig.

Största misstaget?
Gjorde inte några misstag som spelat större roll faktiskt.



Bästa köpet?
Min Macbook, ryggsäcken och mina docs får dela på förstaplatsen.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Vara med vänner, gå ut och dansa till musik på hög hög volym, långa sms-konversationer.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Skinny Love - Bon Iver
Mörkt kallt ljus - Den svenska björnstammen
Varför ska vi gå ut? - Maskinen

Nästan allt på denna egentligen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tusen gånger ledsnare. Har nog aldrig gråtit så mycket som jag gjorde 2012.


Vad önskar du att du gjort mer?
Rest, gått på konserter, varit gladare.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Legat hemma och bara mått dåligt.

Blev du kär i år?
Ja!

Favoritprogram på TV?
QI såklart, med världens bästa Stephen Fry.

Bästa boken du läste i år?
Kafka på stranden av Murakami. Så himla himla fantastiskt superbra.

Största musikaliska upptäckten?
The Avett Brothers!

Något du önskade dig och fick?
En fin stor lägenhet i Trollhättan. Äntligen!

Något du önskade dig och inte fick?
Tror inte det...

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade hunnit träffa alla jag tycker om oftare, mått bättre och orkat mer.

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner, äventyr, hög musik och dans dans dans.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Matthew Gray Gubler i vanlig ordning! 

Vem saknade du?
Min fina mamma! Det är jobbigt att bo långt bort från henne.

De bästa nya människorna du träffade?
Har träffat många intressanta personer i år.

Mest stolt över?
Att jag äntligen vågade be om hjälp för min anorexi trots att det tog emot så himla mycket, och fortfarande gör ibland.

Högsta önskan just nu?
Att bli frisk och mår bra, att allt bara ska ordna upp sig och bli hundra procent bättre än någonsin.

0 kommentarer :