torsdag 12 april 2012

Möt mig där båtarna rullar ut senare idag. Bland rostiga cyklar, gummidäck och fabriksfasader, krossat glas och avloppsrören.

IMG_5439
Förra lördagen mötte jag upp finaste Hanna i stan. Vi hade inte träffats sedan klassfesten i somras så vi hade en hel del att prata ikapp om. IMG_5431IMG_5437
Vi åt gudomligt goda wraps till lunch. Min innehöll soltorkade tomater, ruccola och valnötter. Mums! IMG_5444
Söta tavlor på väggarna. IMG_5452
När vi ätit färdigt fixade vi till läppstiftet och satte kurs mot nästa stopp. IMG_5461IMG_5460
Nämligen Beyond Retro i Arkaden. IMG_5463
Frasiga klänningar så långt ögat når... IMG_5468
...och taket fullt av pastelliga tyllkjolar. IMG_5474
Hanna fyndade en fin kjol och jag mina blå "skorts". Egentligen tänkte vi ta en sväng förbi Hasselblad Center men det hanns inte med. Jag var tvungen att hoppa på en spårvagn till Järntorget. IMG_5476
Skulle nämligen möta upp Elvira IMG_5478
och hennes vän Caroline. Vi tog båten ut till Lindholmen. IMG_5482
Detta skulle vi gå på, Roller Derby som är typ den häftigaste sporten ever. Efter quidditch då. IMG_5484
Följde pilarna från piren och hittade tillslut fram till hallen där boutet skulle hållas. IMG_5650
Göteborg åkte på rejält med stryk men var lika glada ändå. Så himla fin dag!

1 kommentarer :

felicia sa...

Maten!<3
Kul att du var på Lindholmspiren, det är ju där jag bor!