fredag 4 november 2011

"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon

Just nu sitter jag i min mammas kök hemma i skogen och dricker te. Knappt en månad har gått sedan jag tog ett beslut som förändrade allt och vände min värld upp och ned. Det känns knäppt att tänka på att hela mitt liv är nedpackat i väskor och kartonger.
Jag trivs verkligen på jobbet. Helt ärligt trodde jag aldrig att jag skulle tycka om att jobba med telefonförsäljning men jag hade helt fel. Det är utmanande och så himla roligt! Arbetskamraterna är störtsköna och lätta att umgås med. På rasterna spelar vi frågespel och det dricks ofantliga mängder kaffe.
Göteborg är den finaste staden jag vet. Att vandra längs gatorna där jag spenderade halva min barndom känns så himla bra. Älskar storstadspulsen och allt liv och rörelse. Ännu är jag fortfarande utan egen bostad. Jag bor hemma hos vänner till mig och mamma. Samtidigt letar jag febrilt dygnet runt efter någonstans att bo. Längtar efter ett eget hem igen. En plats som är bara min där jag har mina saker runt omkring mig. Är säker på att det bara är en tidsfråga innan jag hittar något eget. Så måste det ju bara vara.

4 kommentarer :

Lisa sa...

sv: ja, han är finfin!

Lisa sa...

sv: ja, han är finfin!

Lisa sa...

åh det låter underbart. hoppas du hittar någonstans att bo snart!:)

Sofia i London sa...

Det kommer gå bra! :) skönt att höra att du sysslar med något du tycker om! x