fredag 1 juli 2011

urdrag från en dagbok

Jag bläddrade igenom gamla dagböcker och fastnade för en från när jag var runt tretton. Kan inte minnas att jag hade så värst mycket förälskelser på den tiden, men dagboksanteckningarna talar emot. Vi läser lite!


18/1

Jag har inte varit kär i någon på länge. Men jag tror att jag är påväg att bli kär i X.. Det känns så speciellt när han tittar på mig. Han är så fin! Samtidigt vill jag inte känns såhär. Jag är så chanslös. Han är cool och populär och jag är... inte det.
Skulle kunna stirra på honom i flera timmar utan att tröttna. Men det gör jag ju naturligtvis inte! Då skulle han ju tro att jag är dum i huvudet.


19/1
På lunchrasten stod jag och en kompis i korridoren utanför ett klassrum. En bit bort stod X och Y. X hade ryggen vänd mot mig men hans kompis tittade åt mitt håll. Plötsligt sa Y "X, vänd dig om.". Han vände sig om och tittade rakt på mig. Jag låtsades som om jag inte märkte det. Tittade åt ett annat håll. Efter en stund vände jag mig om och tittade åt deras håll. Y puttade till X och nickade menande åt mig.

20/1
Imorgon lovar jag mig själv att inte titta på honom. Inte som igår i alla fall. Jag ska vara lugn och avslappnad.

24/1
Ska jag någonsin våga prata med X?
Han kanske är ihop med D... Vet inte... Orkar inte tänka på det.


26/1
X hade klippt sig igår... kort. Han har nog inte fattat att han är finast i långt.


Och så fortsätter det. Det visar sig såkart att "X" faktiskt är tillsammans med "D" och sedan dyker det upp någon ny pojke att skriva sida upp och sida ner om.

3 kommentarer :

fotograf klara hemlin sa...

svar: ja det var det :D

Isabella sa...

Åh jisses vad nostalgiskt! Måste vara helt underbart att läsa igenom. Jag hittade ett gammalt kärleksbrev jag fick från en pojke när vi var 11 år, han hade skrivit sin kärleksförklaring i skrivstil, jag dog lite.

Rebecka sa...

Precis sådär såg min trettonårsdagbok också ut. Åh, den tiden alltså. Önskar lite att mitt trettonårsjag hade vetat att det bara skulle bli bättre.