söndag 6 februari 2011

rosetter, duvor, hemliga caféer och macarons.

I lördags åkte jag med min vän Lisen till Borås.Hon var lika fin som alltid.Fina skor och tights hade hon med. Inne på BR hittade vi de finaste leksaksdjuren! Vi ville nästan bli små igen och kunna önska oss dem i julklapp. Det fanns ett helt zoo med djur att välja bland. 101 dalmatiner!Och en man som inte behandlade en gris särskilt väl. Jag köpte en top på H&M som jag suktat över ett tag.

Änderna var fina!
Duvorna var lite blyga för kameran tror jag, för de flög iväg hela tiden.
Sedan tittade vi i inredningsbutiker och ville köpa ungefär allt.
Utanför indiska såg vi tre äldre damer som tittade in genom skyltfönstret och konstaterade att "nu ska ju allting vara i sån där leopard!". Vill tro att de gick in i någon butik och köpte var sitt leopardplagg sedan.
När vi tittat färdigt i affärer gick vi till ett litet mysigt café. Det ligger lite undangömt på en tvärgata och känns hemligt på något vis. God fika har de också!Lisen åt en Budapest-bakelse.Medans jag köpte semla och en macaron.Vi blev sittande vid vårat bort i några timmar och pratade om både strunt och viktigheter.Det var redan kväll när vi begav oss hemåt.

10 kommentarer :

Lisa sa...

vilken fin dag och vilka tjusiga damer!:)

Melker sa...

söta ni är båda två!

ElsaFelicia sa...

Det ser extremt trevligt och mysigt ut!
Och fina är ni båda två också !

Kajsa sa...

åh, jag älskar sånna där platsdjur. så himla fina!

lisa sa...

åh, är det café orion kanske?
om inte; vilket är det? för jag har alltid velat testa macarons. :)

Lisen Elisabeth sa...

Men åh så fint!
Och hade verkligen jättetrevligt!

<3 Kram!

Josefin sa...

men oj, vart får man tag på sådana blå kängor? fina!

Sandra sa...

Vad kostade toppen? Den var urfin!

lisa sa...

sv: javisst är dom! :)

åh. okej, det ska jag absolut kolla in. vilka smaker är godast då? ^__^

Ann sa...

Gosh, vad fint!