söndag 2 januari 2011

tvåtusentio - en sammanfattning

Januari var en fantastisk månad. Jag var utvilad efter Thailands-semester över julen och när skolan började satte vi genast igång med att jobba med våran musikal. Vi sydde, dansade, repade och skrattade hela dagarna. Premiären gick strålande och efteråt hade vi en hejdundrande premiärfest för att fira. Fy vad fint det var!


En bit in på februari avslutade vi musikalprojektet med pulkåkning med klassen.
Min moster gick bort strax därefter och jag grät mest hela tiden, mådde jättedåligt och sov i princip ingenting. Jag åkte till Göteborg och passade barn några dagar för att komma bort och när jag kom hem begravde jag mig i skolarbete utan att egentligen kunna koncentrera mig på det.

Mars var månaden jag började med spinning, var med Clara jämt, jämt, såg Alice in Wonderland på bio och köpte balbiljett.

I April besökte jag the Studio och tog den här bilden, tittade på när några klasskamrater spelade på Sticky Fingers, hade mitt livs sista lov och jag fyllde nitton.

I början av maj var jag tvungen att ta beslutet att ta bort min fina hund Diva och veckan efter gick en vän bort. Det kändes som om jag aldrig skulle bli glad igen.
I skolan spelade vi upp våran slutproduktion i teater och i slutet av månaden firade vi att allt skolarbete var klart och betygen satta.

Juni var fest fest fest och glömma allt jobbigt. Det var bal, maskerad, en himla massa party och student. FANTASTISKT!

Juli spenderades med att sommarjobba på en camping, köpa ny dator och åka på äventyr i Göteborg med bästa vännen.

Augusti inleddes fint med att det gamla estetgänget samlades för festligheter. Något annat som hände var att jag och min kusin var med i en kortfilm.

Min bästa vän Clara åkte iväg till USA i september och hon kommer inte hem förrän i vår.
Jag gick på en himla massa barnkalas och var på bokmässan och såg Håkan Hellström intervjuas av Filip och Fredrik.

Oktober gick förbi utan att så mycket hände förutom mer kalas, lite dans och Harry Potter-läsande.

I november var jag på maskerad hos en gammal barndomsvän, jag var Hjärter Dam. Jag fotade min kusins lilla son och fick en av bilderna publicerad i tidningen.

December var en ganska trevlig månad. Jag hälsade på Claras familj, tränade och fotade massor. Sedan blev jag sjuk över jul och nyår.

Detta var ett år fullt av blandade känslor, från djup sorg till obeskrivlig glädje. Mycket hemskt hände men även mycket fint. Tack ska du ha tvåtusentio, nu säger vi adjö. Vi ses aldrig igen.

10 kommentarer :

Isabella sa...

Åh, finaste sammanfattningen(L) God fortsättning vackraste!

hanka sa...

tackar!

Lisa sa...

fint år och du är så fin!

Melker sa...

SV: åh vad roligt! du måste berätta mer om dina fotouppdrag, blir nyfiken!

Anonym sa...

Hej,

Nu går det att rösta på din blogg i "Blog of the Year 2010" på facebook.

Lycka till!

Ida sa...

Jättesöt tjej med fin blogg! :D
Kolla gärna in min blogg också :)
Kram!

R sa...

Gillar halsbandet på sista bilden, det var speciellt. Är det egg&milk ett par bilder ovanför jag skådar förresten? Ett sånt himla fint ställe!

hanka sa...

Det är så mysigt, man har en helt annan relation :)

trees sa...

Jättefiint!! Jaa det är en smart grej, mål istället för löften. Dem är oftast lättare också. ;) Eftersom löften ofta innebebär "måste göra det... måste göra det".

Hoppas att 2011 har massa dunderbart att erbjuda:)

Unknown sa...

Hejsan Kristinis här! vill tipsa om min blogg, där du finner ord från min vardag, musiktips, modetips och tävlingar minst en gång i månaden! Gillar du min blogg följ mig via bloglovin, säg till så följer jag dig med!

Ps: Gillar du ej reklam får jag ursäkta!

//Kristinis