måndag 31 januari 2011

Lördagen i Göteborg

Jag anlände i Götet runt halv ett på lördagen. Möttes upp av fina fröken Klara och hennes vän Hanna. Sedan låste jag in min stora väska med packning i ett skåp på centralen.Vi tittade runt i ungefär varenda affär i Nordstan kändes det som. Jag köpte en kjol i vit spets som var på rea.Några timmar senare var det dags att bege oss mot Hagabion där filmen skulle visas.
Så vi väntade på spårvagnen.Inne på biografen hängde filmaffischen! Våran film var först ut och den var riktigt bra, snyggt filmad och med duktiga skådespelare. Jag syntes i närbild och mitt namn stod med i eftertexterna vilket var hundra gånger mer än jag väntat mig.
Några andra bra kortfilmer visades och en bit in i den sista fick jag springa därifrån. Jag missade bussen som jag egentligen skulle ta, jagade efter en annan buss som körde ifrån mig, lyckades komma ombord på en spårvagn och sprang sedan från Brunnsparken till Centralen. Som tur var kunde Mikael och Frida hämta upp mig i Borås. Tur att man har så fina vänner!
Tillsut hamnade jag alltså i Tranemo där inspelningen av musikvideon skulle börja dagen efter, men det får ni höra om någon annan dag.

6 kommentarer :

Lisa sa...

götet är fint och du är tjusigast och dr pepper är mums!

hanka sa...

mysiga göteborg hiihi :)

klara hemlin sa...

<3<3<3

Sofia i London sa...

sv: Som David Bowie skrev sina låtar! =)
men skynda för idag är sista dagen! xx

Melker sa...

dr pepper! mums mums

clara serholt sa...

linda jag saknar diiiig!! jag vill ocksa aka till BGB med dig ju! PUSS(snart kommer jag hem...typ 3 o en halv vecka eller ngt sant tror jag :))