fredag 24 december 2010

santa baby.


Hej raringar. Jag är vrålförkyld och har hemskt ont i halsen. Detta är min första jul i Sverige på ett par år och jag skulle mycket hellre befinna mig på en varm strand just nu.
De senaste åren har jag börjat tycka mindre och mindre om julen så i år ska jag inte fira direkt. Jag går mest om kring och mumlar "bah, hambug!" och känner mig som Scrooge. Idag blir det ett litet besök hos min morbror för att äta lite och byta några små julklappar men inget mer än så.
God jul till er som firar och alla ni andra får ha en fin dag!
puss

6 kommentarer :

Sofia i London sa...

God Jul i varjefall finaste Rosettflicka!

Fleur sa...

this really gives me a christmas feeling :)
xx

Lisa sa...

god jul i alla fall!:*

Ann sa...

Hoppas du blir bättre! <3

Linda, du är alldeles för snäll!! TACK! jag blir superglad. Jag har tre objektiv; två stycken Voigtländer-objektiv, det ena 100-300 mm och det andra 20-80 mm, och ett objektiv som jag fick med kameran som är ett 18-70 mm. Kommer inte ihåg bländartal och sånt just nu, men jaja. :)

Ann sa...

Ah! nu har jag dem jämte mig och kan se exakt vilka de är ;)
De tre objektiven är:
1. Voigtländer telomar 100-300 mm 1: 5.6-6.7 VMV Macro (55 mm i diameter på linsstorlek)
2. Voigtländer skopar 28(var visst inte 20 :P)-80 mm 1:3.5-5.6 VMV Macro (58 mm i diameter)
3.Sony DT 3.5-5.6 18-70 mm macro (55mm i diameter)
Nu vet du vad jag har för objektiv! fniss.
Kramar på dig!

felicia sa...

Hoppas du haft världens bästa jul ändå, även om stranden lockar mer än snön.