söndag 28 november 2010

en presentation

Det kanske tittar in helt nya personer här som inte har nån aning om vem jag är, i så fall är detta inlägget för er, om inte så kanske det kan vara intressant läsning ändå.

Photobucket
Jag heter Linda, har inget smeknamn direkt och har egentligen aldrig haft något. Förutom rosettflickan då, något mina vänner sa halvt på skämt och som sedan fick bli namnet på bloggen. Mest handlar det om min vardag och sånt som jag tycker är fint och bra men det blir även mycket foto eftersom jag älskar att fotografera. Det är lika vanligt att man hittar mig med kameran runt halsen som med en rosett i håret.

Photobucket
Foto har egentligen alltid varit något jag tyckt om men i somras när jag fick en egen systemkamera tog intresset verkligen fart. Jag älskar hur man kan uttrycka sig genom en bild och få ett motiv att bli till något helt annat. Ni hittar min flickr här.

Photobucket
Jag har en underbar bästa vän, Clara. Nu i höst flög hon över havet för att bo i USA ett tag. Hon kommer hem till våren igen och jag längtar ihjäl mig tills dess och saknar henne jättemycket.
Annars har jag nog mest killkompisar när jag tänker efter, trivs bättre så av nån anledning.


I våras tog jag studenten efter tre fantastiska år med en helt makalös gymnasieklass. Jag läste estet teater och ångrar inte mitt val det minsta. Till er som står inför gymnasievalet nu vill jag säga: det viktigaste är att välja något man tycker är roligt och är intresserad av. Då blir allt så mycket lättare.

Photobucket
Curry och Tiger är namnen på mina två fina katter. De är bröder och när de inse ställer till med oreda så sover de i min säng och väcker mig på morgonen. Jag har haft djur omkring mig i hela mitt liv så det skulle kännas väldigt konstigt att inte ha det för det är så naturligt för mig.

PhotobucketNågot av det bästa jag vet är böckerna om en pojke med glasögon och ett blixtformat ärr i pannan. Jag har läst dem tusen gånger om men det spelar ingen roll, jag får inte nog.


Mina viktigaste stilförebilder är Dita von Teese, Marilyn Monroe och många andra tjusiga damer från femtio och sextiotalet. Ibland hänger jag på lookbook för inspiration.

Photobucket
Annars så tycker jag om rosetter, moln, spets, vintage, rött läppstift, maskerader, fjärilar i magen, sockervadd, fester, glitter, Tim Burton, sjömän, maskrosor, Disney, cupcakes, sagor, tyll och kramar.

Jag vet inte riktigt vad mer jag ska berätta. Det är svårt att prata om sig själv! Om det är något ni undrar så är det fritt fram att fråga i kommentarsfältet eller skicka iväg ett mail.

7 kommentarer :

felicia sa...

Jag har läst din blogg länge, jag tycker det här var jättekul att få reda på!

Ah, smart där med modcloth. Jag vet! De borde verkligen kunna fixa billigare frakt till europa, alla amerikanska företag! Jag har tänkt köpa något till peter i julklapp därifrån, men som sagt, frakten. Jäklar usa!

Candy sa...

Bilden där du har en rosa topp med prickar, där är din outfit helt perfekt måste jag säga!

Jag trivs också bättre med killar. Det beror nog på att jag har fler gemensamma intressen med dem. Jag gillar inte att sitta och skvallra och prata smink & mode. Jag älskar visserligen att köpa nya kläder, men jag pratar sällan om det. Pratar hellre om mina stora intressen film & TV-spel, och jag vet bara en tjejkompis som också gillar att prata om det, annars är det bara killar.

Mina två bästa/närmsta vänner är visserligen tjejer, men dessa har jag känt väldigt länge. Jag har svårt att behålla vänskaper med nya tjejkompisar. Jag vet inte om det är samma sak för dig? Men i mitt fall är det alltid någon minimal sak som förstoras upp till något enormt och sen står jag där och undrar vad fan det är för fel på folk, typ. =P

Tror dock inte på sådana som säger att det "ligger i tjejers natur" och skit att skvallra, bitcha o.sv. Tror det mer handlar om hur man uppfostrar killar & tjejer olika, + att man haft otur i sina relationer då och råkat stöta på de riktiga rötäggen.

Lite tankar bara som jag fick när jag läste det du skrev om att du trivs bättre med killar. =)

clara serholt sa...

hej finaste. du ar min basta van.
nu saknar jag jag dig och familjen sa mkt att det gor ont.
jag vill dricka te framfor Vanner och springa runt och fota allt.
iiih.
puss

Lovisa sa...

Åh, när jag kollade på videon fick jag ett sug i magen att vilja ta studenten igen! Det var en fantastisk dag!!

Olivia sa...

Åh vad fin du är! och väldans fin katt.

Lisa sa...

kul att få reda på detta och vacker är du!

Hanna sa...

roligt att göra något sånt :) för du har ju mycket mera besökare på din blogg än vad jag har på min xD

kram på dig sötnos! :) <3