onsdag 29 september 2010

onsdag

Photobucket
Jag gick upp redan vid sju i morse för att åka till arbetsförmedlingen och gå på informationsmöte. Trots att jag inte varit arbetslös speciellt länge gör det mig redan smått galen. Ge mig ett jobb nu!
Fy vad kallt det är ute nu förresten. Termometern visade på minus två när jag vaknade. Och det är bara september ju. Det blev läge att använda både tjocka strumpbyxor, halsduk, mina höst/vinterskor och handskar. Dessutom har jag hört att den här vintern kanske bli lika sträng som den förra. Jag vill inte. Jag vill verkligen inte spendera en till vinter frysande i detta kalla Ikea-land. Att gömma sig i lager på lager av halsdukar och tröjor är inte riktigt min grej. Det kan inte vara meningen att man ska bo här.

(Ifall någon skulle undra så, ja det är en reklamskylt från De vises sten i bakgrunden. Är man nördig så är man.)

9 kommentarer :

Hanna sa...

Du är så vacker min vän! <3
Ah hösten är verkligen här! ( :D )

Lisa sa...

finis! åh jag måste köpa halsduk och vad har man hört så är inte arbetsförmedlingen någon arbetsförmedlare haha, alltså jag menar, du måste ju ändå fixa ditt jobb själv. men det är klart det kan ju alltid vara bra att gå dit ändå. ha en fin onsdag! puss

bella sa...

fick precis en idé. tänk om man skulle flytta. alltså inte säga "tänk om man skulle flytta" utan flytta - på riktigt. köpa en flygbiljett, packa en väska och bo i ett annat land mellan november och februari. jag vill typ det. för jag kommer annars göra något radikalt i vinter om den blir som den förra.
ett tips var det. kanske något för dig. definitivt något för mig. om jag vågar

Lisen Elisabeth sa...

ja usch för att vara arbetslös! ska ut på praktik hos pampolina nästnästa vecka.. får man lite att göra även om ett riktigt jobb nog hade varit lite bättre :) men det är ju mys där så blir nog bra. haha
och vintern.. tur att vi alla är så olika! för jag skulle nog inte klara av att leva i ett land där det aldrig blev kallt och snö, största sorgen är väl att man aldrig har råd att köpa de där underbara vinterkläderna man alltid drömmer om.. :)

Btw är jag avundsjuk på att du har Hagrid och de små gryffindor eleverna på besök jämt! haha fin är den! :D

Ann sa...

Du är så vacker!! på riktigt. vet inte riktigt vart jag ska ta vägen...!
Och måste säga att jag stormgillar din reklamskylt. Sån skulle jag också vilja ha, haha :)

kim sa...

åh, dina ögon är helt fantastiska!

Isabella sa...

Vackraste! att vara arbetslös suger sannerligen, jag hoppas att du får ett jobb snart som du verkligen trivs med.
Stor kram!

Sofia i London sa...

alltid lika söt!

Trees sa...

ÅÅh, sööta du! :)
Men usch, neej stackars er! haha jag lider verkligen med er. När jag kom hem förra julen började jag grina på stan för att det var så himla kallt x)