lördag 14 augusti 2010

Everything we do is a choice. Oatmeal or cereal. Highway or side streets. Kiss her or keep her. We make choices and we live with the consequences.

Jag tror minsann att Pushing Daisies är den finaste, märkligaste och mest romantiska tv-serien någonsin. För er som inte har sett något avsnitt så är detta vad den handlar om:
Ned kan återuppväcka döda genom att röra vid dem, rör han dem igen så dör de för alltid. Låter han någon han har väckt till liv igen leva i mer än en minut så dör någon annan istället.
Vid sidan av sitt jobb som pajbagare hjälper han privatdetektiven Emerson Cod att lösa svåra mordfall genom att helt enkelt återuppväcka offret och fråga vad som egentligen hände. Ett av offren råkar en dag vara Neds barndomskärlek Chuck och efterson han fortfarande har känslor för henne, bestämmer sig för att låta henne leva. Deras kärlek blir ytterst komplicerad då de inte ens kan nudda vid varandra.

7 kommentarer :

amanda löwenberg sa...

Åh den är så vacker! jag ska önska mig boxen i julklapp!

Angeliqa sa...

Det låter som en himla fin serie. Har dock inte sett något avsnitt men jag tror minsann att jag skall göra det!

emelie sa...

Har inte sett denna serien men tror bestämt att jag måste det! :)

Trees sa...

ooj har aldrig hört talas om den, den låter braa :) ska kolla in! tack :* sånt är bra tidsfördriv när man är utomlands och måste spara pengar :P

malin sa...

haai haai jag har bloppis, kolla gärna :)
ha en fortsatt trevlig kväll

Lilla Fröken sa...

Det här verkar vara något för mig att se. Tack för tipset. Vad vacker hon på den översta bilden var. Den bilden får mig att vilja spara ut min pannlugg igen. :)

Sanna sa...

Så oerhört fin serie!