söndag 6 juni 2010

Studentbalen, 3:e juni

Runt femtiden började vi med mingel utanför skolan.
Det var så roligt att se alla så himla fina! Vi fotades mest hela tiden och fick gå på röda mattan ut ur stora entré.
Och gissa vem jag och Clara träffade på i folkvimlet om inte självaste Linnéa?
Njut av alla bilder på vackra flickor och stiliga pojkar nu!

Hanna, Clara och jag.Linus, Jessica, Linda, Emelie och Jennifer.Clara och IsabelAnna, Jesper, Emil och Lasse.Hanna, Jag, Linnéa, Amanda, Moa och Clara
Jag, Jesper, Anna, Emil, Clara, Lasse och Hanna
Vi satte oss i bussarna för att bege oss till Marstrand där balen skulle hållas. Det tog lite öven en och en halv timme att åka men med allsång i bussen som var full av glada människor gick tiden fort.
När vi var framme fick vi vänta på färjan en stund. Självklart passade alla på att fota ännu mer.
Clara var ljuvligt vacker!
Richard och Gabriel.
Lovisa och Ingrid i sina prinsessbakelser till klänningar.
Clara, Agnes, Andreas och Isabell.Jessica och Linus var fina!Emma och Johannes.Det var e nbit att gå fårn färjan till Socitetshuset, men tillslut kom vi fram och fick välkomstdrinkar.Inomhus var det riktigt tjusigt! Under middagen hölls det hundra tal om ingenting alls och minst lika många skålar.

Innan efterrätten passade de flesta på att smita ut och hämta frisk luft.Sedan blev det dags för vals och efter det var det dans dans dans! Vi dansade hela natten, trots att fötterna gjorde ont och frisyrerna gick ur.Då och då gick vi ut i natten för att andas.Tyvärr tog även den här underbara natten slut och halv tre gick bussarna hemåt.Det var helt underbart och jag önskar att det inte hade tagit slut!

10 kommentarer :

Anonym sa...

Vilka sköna foton! :D Ser ut som att du haft det trevligt.

clara serholt sa...

åååå. suck. kan vi inte spola tillbaka tiden? ey!? alla var så vackra och allt var peeerfeeekt!

Lisa sa...

underbara foton och kul att du hade en sån fin bal, min bal var inte alls lika fin som din, men ändå så ångrar jag inte att jag gick, gick på balen förra året alltså. jättejättefin var du och alla andra också förstås.

amanda löwenberg sa...

Åh så fina ni var! Du passar verkligen bra i turkos!

felicia sa...

Ååh, åh! Vad fint! Håret, klänningen, färgen, allt!

felicia sa...

Ååh, åh! Vad fint! Håret, klänningen, färgen, allt!

Matilda sa...

åh, ni ser ut att ha haft så himla härligt! och ditt hår, jag har sagt det förut, men jag verkligen älskar ditt hår!

Fotograf Ida Linge sa...

Hvilken vacker blogg du har!

Sofia in London sa...

va fina alla var!!

matilda sa...

men fy vad fin du var! ni såg ut att ha haft en himla fin kväll.