söndag 20 juni 2010

ett överraskningskalas och en potatisfestival

Igår begav jag mig tillsammans med släkten till Alingsås. Där skulle vi överraska mina kusiners pappa Sverre som fyllde sextio.
På vägen dit stannade vi för att köpa godis. Mums! (Jag kommer dock behöva hjälp från Clara med att äta upp det. Glöm inte det raring!)Väl framme väntade vi in alla gäster innan det var dags för själva födelsedagsbarnet att bli ditlurad av sin son, min kusin Mikael, och hans flickvän. Sverre trodde att han skulle hjälpa dem att bära möbler. Men icke!Istället möttes han av hela tjocka släkten. Gissa om han blev förvånad!När vi hade ätit tårta och druckit kaffe och själva kalaset var slut gick vi in mot stan där potatisfestivalen ägde rum.Mikael och Lina var så söta så jag var tvungen att smygfota dem litegrann.En dag ska jag bo i ett hus med torn! Sådana finns det för övrigt gott om i Alingsås. Det tycker jag om!Man kunde leka på vattnet i uppblåsbara bollar. Som en blandning av en hamsterleksak och galen japansk tv-show.Jag vann en liten gul katt!Batman såklart.Hästkaruseller är bland det finaste med tivolin.Brända mandlar är ett måste!Genom bilrutan såg vi en regnbåge på vägen hem. En perfekt avslutning på en fin dag!

14 kommentarer :

Sofia in London sa...

jösses va massa kul!!

Nøve sa...

Ååå, jeg har hatt cravings for både godteri og brente mandler i dag. :( Tror jeg må på butikken i morgen.

Trees sa...

Suupermysig dag ju!=)) han måste blitt glad!

Lisa sa...

åh ser mysigt ut och gott!

Sofia sa...

svar: ja, den är så fin :) Och det är i och för sig bra med söndagar men just när man har dem så känns det inte så bra.

Angeliqa sa...

Vad mycket mysigt och roligt!

felicia sa...

Vad underbart! Härliga bilder!

matilda sa...

tornhus och brända mandlar är något av det bästa.

Mimmi sa...

vad sjukt det med bollarna.

Lonesome Mama sa...

Åh fina fina alingsås!

Annie sa...

din kjol är himla tjusig, var kommer den ifrån?

Lina sa...

Åh tack så mycket!
Finfin blogg, och vilken finfin stil du har!

elin-alice sa...

åh, husen i allingsås är verkligen underbara! brukar alltid spana ut lite extra genom fönstret när jag åker förbi där med tåget ibland. min högsta husdröm är att bo i ett slott, men om det inte går så ska jag minsann flytta till ett allingsås-hus. (fast kanske just i allingsås - även om din dag där såg himla fin ut förstås...)

elin-alice sa...

(haha, såg nu att jag stavade fel på alingsås på vartenda ställe i min kommentar. förlåt alingsås!)