lördag 19 juni 2010

en liten brun väska med ett namn på

Precis en sånhär liten miniväska har jag letat efter i evigheter. Den fyndades för femtio kronor på Myrorna i Borås.

Jag skulle precis gå till kassan för att betala när jag bestämde mig för att ta en titt på väskorna. I mitt huvud fanns en klar bild av min drömväska: väldigt liten (nästan som en portmonä, lagom för bara mobil, leg och lite pengar), brun, långt axelband och med knäppe på framsidan.
Efter att ha rotat en stund vända jag mig till mamma och sa "nä, den fanns inte här heller." Då fick jag syn på den. Gömd under flera andra väskor i liknande färger hängde den. Liten och söt och med ett namn på framsidan. Lisa. På insidan stod till och med en adress skrivet med bläckpenna. Det och det faktum att den var välanvänd gjorde den bara ännu finare.
Nu är den min bara min och ska få följa med mig ut och dansa så snart som möjligt.

10 kommentarer :

Nøve sa...

Den minner litt om den jeg nettopp kjøpte. Perfekt størrelse når man bare skal ha med de aller viktigste tingene. :)

lisa sa...

ååh. jag måste ju bara kommentera nu när du har en väska som heter samma som jag.. som du dessutom köper på myrornas i den stad jag bor i :D
helt sjukt. fin den var!! :)

amanda löwenberg sa...

Åh så fint! Såna fynd är de bästa!

Lisa sa...

hihi åh fint! jättefin väska.

mimmikristina sa...

om du hetat lisa hade det varit extra perfekt :)

Trees sa...

Åh, skitsöt! :)

Rebecka sa...

Så fint klädd du var. Du är alltid så tjusig!

matilda sa...

vilken underbar väska! väldigt fint att axelbanden är fästa liksom på baksidan istället för sidorna, en udda och charmig detalj.

memelie sa...

jag är hemskt nöjd med mina pryttlar och min tekanna.
och så tycker jag att det på något vis det blir extra fint med en lisaväska om man inte heter det.

Alice sa...

oohhhh!! I need to find myself something exactly like it <3