onsdag 28 april 2010

idag är jag ledsen

Min älskade fina Diva är sjuk igen. Hon fick ju livmodersinflammation i augusti, behandlades med massa sprutor och det gick över.
Nu är det tillbaka och hon mår inte alls bra. Hon är slö, har ont, kräks, flåsar, tappar jättemycket päls och har magrat.
Har pratat med flera olika veterinärer som säger att det går att operera men operationen går på runt tiotusen. Pengar som jag inte har.
Dessutom är det inte särskilt troligt att operationen hjälper då det redan kan vara för sent.

Så idag är jag ledsen och det känns inte som om jag kommer bli glad igen.

9 kommentarer :

Julia sa...

Jag är med dig, verkligen, jag var med om detdär så nyligen och vet precis hur det känns. Visst kan det kännas skönt att veta att man ger sin vän all behandling som kan fås, men behandling är inte allt, och den hjälper inte alltid. Den gjorde inte det för min bebi. När jag tänker tillbaka på det kanske hon hade mått bättre om hon fått stanna hemma i stället för att sjukna in på djursjukhuset. Det handlar inte om pengarna, det handlar om kärlek, och kärlek, det vet jag att du har råd att ge henne.

Lisa sa...

krya på hunden.<3 så hemskt när något så fint blir sjukt. ge henne nu en massa kärlek som ovanstående säger! kramar <3

Sara sa...

Nej. Vad hemskt. Jag kan bara tänka mig hur det skulle vara om min lilla kisse blev sjuk... Hemska tanke. Du får pussa och krama henne extra extra mycket. Kram!

clara serholt sa...

Åhnej!!! Fina Diva!!! Puss, kram, klapp och bus på henne!!!!

amanda löwenberg sa...

Åh ja känner med dig. Det är otroligt jobbigt när någon nära blir sjuk, även en hund. Kram

Felicia sa...

Jag önskar jag kunde säga något. Men efter min katt dog (vi var tvungna att låta henne dö) så vet jag att det inte är tröstande ord man behöver. Utan bara att få sörja och ha någon att luta huvudet mot när det är som jobbigast. Jag hoppas verkligen det ordnar sig till det bästa!

Sofia i London sa...

:( hoppas allt blir bra till slut!! massa kramar

candy sa...

men åh, fina du! djur blir verkligen som ens bästa vänner. jag har haft hundar och idag har jag råttor, som faktiskt påminner en hel del om hundar till sättet. det är verkligen hemskt att förlora ett djur eller när ett djur blir sjukt, och jag fårr ont i magen när jag tänker på om nåt skulle hända mina råttor och att de inte lever så länge (2-3 år). man skulle helst vilja ha dem med sig hela livet. ens älskade, fina djur.

jag hoppas att din hund mår bättre snart och att allt ordnar sig. förstår att det känns jättejobbigt och jag hoppas att även du mår bättre snart!

Fifi sa...

Usch, vad tråkigt!
När ens små älsklingar blir sjuka är det värsta som finns, det finns ingen tröst liksom…

Ta hand om dig och vovven!