onsdag 10 mars 2010

en ganska vanlig onsdag

Vaknar 07:15, lyssnar på Beatles och äter god frukost tillsammans med Clara som har sovit över.Sminkar mig och fixar håret.Åker buss till skolan och somnar nästan.Väl framme hänger vi in våra kappor i skåpen och går för att hämta tevatten.
Sitter och pratar med några klasskamrater innan första lektionen börjar.Har svenska och skriver tre sidor om min personliga uppfattning av Strindberg.Äter lunch i en sorlig matsal.Lyssnar på musik en stund med Hanna, Agnes och Andreas.Går till biblioteket. Clara renskriver svenskainlämningen, Hanna läser och jag tittar i en bok om Beatles.Har teaterlektion där vi repar hela andra akten utan manus. det går sådär, men bättre än förväntat.Vi slutar teatern lite tidigare och går och lyssnar på ett jazzband.Slutar för dagen, klär på mig tunga vinterkläder och går mot busshållplatsen.Blir tvungen att springa till bussen som redan stängt dörrarna och börjat köra. Som tur är hinner jag med.Hemma möter Tiger mig utanför porten.Går till affären och köper te för mitt har tagit slut.

Det var det mesta av onsdagen. När jag kom hem slogs jag av en väldig trötthet och har inte gjort särskilt mycket alls. Lyssnat på musik, druckit te och läst repliker.

6 kommentarer :

Sofia i London sa...

åh! himlagott!

Erica sa...

Ser ut som en himla fin onsdag faktiskt. Med skola och snö och allt. Kramar

Candy sa...

Gudars så vacker du är! Och teet på bilden doftar väldigt gott.

Lisa sa...

Åh så fin onsdag och så himla fin du är+ det teet luktar gott fast är inte så gott hehe.

Felicia sa...

Åh, så mysigt! Jag saknar gymnasiet när jag ser sånt här!

inger helén sa...

åh, det te´t är precis som det heter - himla gott! fin blogg förresten