onsdag 31 mars 2010

aj.

Hela natten och idag har jag mest legat ihopkrupen med en värmekudde på magen och försökt koncentrera mig på att inte spy. Så ont har jag.
Kom att tänka på ett blogginlägg som Sofia skrev en gång:

"Jag tror vanligtvis inte på Gud. Men just idag gör jag det. För vem annars skulle vilja straffa mig såhär, för ingen mindre orsak än den att jag är kvinna. För varför ska den mest naturliga sak i världen, mensen, göra så fruktansvärt ont? Och varför utsetts inte männen för såna hära biologiska misshandlar?

Sedan Eva för första gången åt av den förbjudna frukten så har Gud hatat oss kvinnor mer än allt annat i hans skapelse. Och genom mensvärk, PMS, barnafödande och ömmande bröst demonstrerar han sitt hat och sin avsky för oss arma, blödande själar. Jag kan i denna kontext mäta Gud med lastbilschuafförerna och gatuarbetarna i organga overaller. Ni vet de som längtar efter att få skrika saker efter kvinnor, saker om deras ben och kjoltyg. För mig är Gud en lastbilschaffis idag. En av den värre sorten.
"

Jag kan helt enkelt inte säga det bättre själv.

4 kommentarer :

Erica sa...

Och det här är ungefär det DUMMASTE jag har läst om samma sak: http://mensvark.blogg.se/2009/june/mensvark-beror-pa-psykiska-problem-och-fel-ta.html

Hoppas du mår bättre.

Lisa sa...

Krya på dig!

Blomflickan sa...

jovarrs, en gång hade jag sådan mensverk att jag inte kunde höra, eller knappt se. jag var så yr att det kändes som om någons skakat mig och satt ner mig igen. jag svimmade, och när jag vaknade hade jag så himlahimlahimla ont. gud är grym

Candy sa...

Åh fy fan, får du också sådan mensvärk att du spyr? Stackare! Det händer mig också. Kan även svimma. Riktigt jobbigt, och nu när jag börjat med minipillren på nytt har jag fått megalånga blödningar också.