torsdag 11 februari 2010

Jag saknar...


jag saknar att sitta i sysalen och sy scenkläder.
jag saknar att ständigt bära runt på manus och låttexter.
jag saknar att repa dans tills man knappt orkar ta ett steg till.
jag saknar att höra samma låtar hundra gånger om dagen.
jag saknar att springa runt med kameran och fota alla.
jag saknar att vakna på morgonen och veta att det är föreställning.
jag saknar att åka till skolan utan smink för att sedan kleta på ett tjockt lager teaterfoundation, puder och lösögonfransar.
jag saknar att stå bakom ridån och höra publiken släppas in.
jag saknar att ta emot applåderna.

Jag saknar musikalen!

4 kommentarer :

clara serholt sa...

JAG OCKSÅ!!! ÅÅÅH

Trees sa...

Åh ska du! Lycka till ;) Nää, det löser sig, specielltn är det är några du känner!

Ja dom testar mig verkligen haha. Men det är inte så kosntigt, jag är ju en frammande person i deras ögon ^^

Rebecka sa...

Hej Rosettflickan, jag ville bara säga att jag är tillbaka med bloggandet igen. Bara så att du vet.

Erica sa...

Det måste kännas tomt. Men tänk vilka fina minnen alltså! Och dessutom så väldokumenterade minnen.