söndag 10 januari 2010

This is a story of boy meets girl. But you should know up front, this is not a love story


När jag skriver det här har jag ett fånigt leende på läpparna och mascararänder på kinderna. Jag har just sett den bästa filmen på mycket mycket länge.
500 days of Summer.
Tom är pojken som är säker på att han inte kommer bli lycklig förrän han har hittat "den rätta".
Han faller handlöst för den ljuvliga Summer första gången han ser henne. Han är säker på att Summer är den rätta men hon tror inte på kärlek. Hon vill heller inte vara någons flickvän. Trots det blir de mer än vänner.
När det tar slut går Tom igenom deras femhundra dagar tillsammans för att försöka ta reda på vad som gick snett.

Det går knappt att beskriva hur bra den är. Jag skrattade och grät om vartannat.
Soundtracket innehåller nästan bara mina favoritlåtar. Bara en sån sak.
Zooey Deschanel är galet vacker och Joseph Gordon-Levitt är så charmig att jag inte vet vart jag ska vägen. Min älskade Matthew Gray Gubler har en liten roll med.
Se den se den se den! Den är helt fantastiskt bra!
Enda nackdelen är att jag nu efteråt känner mig lite ensam.

6 kommentarer :

Natasha sa...

Älskar den filmen! Helt underbar!

Erica sa...

Hon är så söt! Har inte riktigt kunnat bestämma mig för om jag borde se den eller ej. Men du verkar ju tala för den i alla fall. ;)

Matilda sa...

måste måste måste se den snart! blir liksom aldrig av och det är så himla synd.

och jaaa! emmaus i borås är helt fantastiskt, jag har visserligen bara varit där två gånger men båda gångerna kom jag hem med en full påse.

Sofia i London sa...

älskade verkligen den filmen! tänkte på den idag och att jag ville se den igen, fast med min pojkvän! måste verkligen se den nästa helg eller nåt :D

Linn sa...

jag såg den med min pojkvän. det var väldigt fint, även om ja gillade den mer än honom.

line sa...

åhåhåh den är så fin den filmen. och soundtracket är fantastiskt! något man bara måste se/höra.
fin blogg förövrigt:)