fredag 4 december 2009

svar!

vad vill du jobba med?
Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med. Inget som jag vet säkert i alla fall. Drömmen är att bli skådespelare eller jobba inom film eller teater på något sätt. Jag har även funderat på fotograf och make up artist. Jag kan inte bestämma mig!

vad är det bästa som skulle kunna hända dig just nu?
Att någon drog med mig på ett fantastiskt äventyr!

trivs du med ditt liv?
Det känns som om det händer väldigt lite mitt liv. Jag blir väldigt lätt uttråkad och rastlös, så just nu är jag inte helnöjd. Jag vill att det ska hända saker! Fast jag har en underbar familj och underbara vänner.an

Eftersom jag själv ska göra en tatuering undrar jag vad du har för en, och berätta gärna lite om hur det var att göra den.
Tatueringen på min axel föreställer en japansk koifisk. Jag valde att göra den för att jag alltid har tyckt om japan och särskilt japanska tatueringar. Den symobliserar att komma över hinder i livet, och det tycker jag är en himla bra symbolik.
Alldeles innan jag skulle göra den var jag jättenervös. Men när tatueraren satte igång släppte all nervositet och det gjorde inte alls så ont som jag hade föreställt mig.

Vem/vilka var din(/-a) första idol(/-er) och hur förhåller du dig till den personen/det bandet nu?
Green Day! Innan jag upptäckte dem när jag gick i sjuan hade jag aldrig haft några riktiga idoler. Inte några som påverkade mig eller talade till mig. Deras texter och musik gick rakt in i mitt högstadiehjärta och de gick på repeat i min mp3 dagarna i ända.
Jag lyssnar fortfarande på dem och tycker att de är hemskt bra.

Var bor du?
Jag bor i en mycket liten by som ligger mitt emellan Ullared och Svenljunga kan man säga. Det finns nästan ingenting här och det är långt till allting.


Vad är ditt favoritmärke?
Jag äger inte direkt några märkeskläder men jag brukar fantisera om Chanel och Marc Jacobs.

Hur ska din drömkille vara?
Charmig, entusiastisk, lite galen, snäll såklart, gärna musikalisk och med massor av humor! Sedan får han gärna vara lite stiligt klädd med nördglasögon, halvlångt hår eller välkammad frisyr.

Och så är jag svag för indiepojkar.

Bästa låten nånsin?
Suspisious Minds med Elvis Presley


Bästa filmen nånsin? Oj vad svårt, det finns ju så många! Den här kanske.


Hur beskriver du din stil?
Som en blandning mellan 50- 60-tal och disneysagor. En gång skrev en tjej till mig och sa att hon tyckte jag såg ut om en mix utav en modflicka och en pinuppa. Sånt tycker jag är fint.


Gillar du poesi?
Jag älskar poesi! Jag skriver massor själv och har gjort det så länge jag kan minnas. Men det är inte mycket av det som jag har vågat lägga upp här än så länge.

Om du vore en låt av The Smiths, vilken vore du då?
Ask! Jag var väldigt blyg när jag var yngre och har fått kämpa för att komma över det.

chips eller ostbågar?
Chips!

om du vill välja ett ställe på jorden att bo på, vart skulle det varit, och hur?:)
Hmm, vad svårt! Jag skulle vilja bo i London ett tag. Jag har aldrig varit där men det känns som om det skulle passa mig. Någon storstad i alla fall!

Hemmakväll eller utekväll?
Utekväll! Jag går hellre ut på helgerna än ligger hemma på soffan framför tv:n. Det gör man ju ändå på vardagskvällarna

3 kommentarer :

Erica sa...

rolig läsning. tack! :D

clara serholt sa...

ÅÅH älskar edward scissorhand....jag får så ont i magen när jag ser den filmen. på ett bra sätt:D

Sofia i London sa...

kul att läsa svaren! kom o hälsa på i london nån dag, finns så mkt fint såna som vi kan hitta här!