söndag 27 december 2009

hemma igen efter nästan två dygn på resande fot


Jag är trött och väligt sliten efter att ha rest så länge.
Först trängde vi in oss alla fem plus bagage i en tuk tuk som körde oss till flygplatsen i Phuket. Därifrån flög vi till Bangkok där vi bytte flyg till ett som gick till Ryssland.
Det tog nästan tio timmar dit och väl framme var vi tvugna att spendera tolv timmar på flygplatsen i Moskva. Aldrig igen säger jag bara! Det fanns ingen där om pratade engelska, alla var hemskt otrevliga och det var nästan omöjligt att växla pengar.
Till slut var det dags att gå på planet till Stockholm men det tog över en timme innan vi kunde lyfta.

När vi landade på arlanda möttes jag av synen av snö. Massor av vit gnistrande kall snö. Jag höll på att frysa ihjäl av att bara titta på det.
Efter sex timmars bilfärd var vi äntligen hemma. Jag kunde inte sluta klappa och pussa på katterna och när min morbror kom och lämnade våra hundar som han hade passat blev jag överlycklig! Jag har saknat dem så mycket.

Nu ska jag äta lite rostat bröd, som är det enda som finns hemma, och sedan ska jag sova. Min dygnsrytm är helt ur balans. Jet lag är bara förnamnet.

1 kommentarer :

clara serholt sa...

Oj kära nån.... Usch!!! Men nu är du iaf hemma :)