lördag 10 oktober 2009

rapunzel


När jag var liten såg jag nästan bara på Disney. Jag var väldigt besviken på den riktiga världen för att folk inte bröt ut i spontana sångnummer då och då.
Tänk vad fint det hade varit.
Det är något speciellt med Disney som får mitt hjärta att slå hårdare och gör mig helt salig. Det är som magi! Jag vet inte om det beror på den fantastiska musiken, de underbara karaktärerna eller humorn, men något är det. Filmerna tål att ses om hur många gånger som helst.

Julen 2010 släpper de sin version av bröderna Grimms saga Rapunzel och jag längtar redan! Den kommer att vara datoranimerad men de ska försöka behålla intrycket av att den är tecknad.
Visst låter det fantastiskt? Men det är inte allt. Rösten till den unge prinsen gör av ingen mindre än Matthew Gray Gubler! (Dr. Reid i Criminal Minds)Bättre än så blir det nog inte.
Eller jo. Det är en musikal! Jag är överlycklig!



I just found out that Disney are making a Rapunzel movie.
Wow! I'm really excited about this!

6 kommentarer :

clara serholt sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

jag dör, jag där jag dör jag dör jag dör jag dör jag dör!

Sofia i London sa...

det var väl bara på tiden att de gjorde om denna saga! jag väntar fortfarande på en live-version av lejonkungen!

Verran sa...

Åh gud!! :D Jag längtar också. Nu har man mycket att längta till då år 2010 kommer :D

Sofia sa...

Åh vad fin header du har!
Vad är det för tatuering du har på skulderbladet?

Verran sa...

sv: Jag håller med :)

Melissa sa...

Hej!

Läs den nya bilderboken Rapunzel i nyöversättning av Maud Mangold innan filmen kommer.

http://wwww.felisforlag.se

Hälsningar

Melissa