onsdag 14 oktober 2009

om kyla

Det snöade här igår men som tur var stannade inget kvar på marken. Jag märkte inte av det och slapp att se eländet. Nu börjar paniken komma smygande.
Jag vill inte ha vinter! Det är mer än tillräckligt kallt redan.
Kan det verkligen vara meningen att man ska bo på ett ställe där det är så kallt att man ständigt går runt fryser större delen av året?
Jag är redan trött på att det är mörkt när jag går upp på morgonen. (Och snart är det lika mörkt när jag kommer hem med.)
Trött på att vänta på bussen i skenet från gatlyktorna och på frosten på rutorna.
Så otroligt trött på kalla fingrar och att behöva vira halduken flera varv runt halsen. Det är ju bara oktober!
Min hud saknar solen. Jag längtar efter varma länder.
Jag röstar på att vi flyttar sverige lite söderut. Lite diskret, ingen behöver få veta någonting.
Jag längtar efter varma länder.

Det är nog dags att införskaffa vinterskor, tjocka strumpbyxor och raggsockar... Jag vill inte frysa mer!

3 kommentarer :

éndér_48 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Frida sa...

hahah aa de tycker ja att vi gör , vi flyttar Sverige lite söderut :P <3

Sofia sa...

inte jag heller! =( men tack o lov är det lite varmare här i england... men det är ju inte mexiko direkt