lördag 12 september 2009

vintage

Förra veckan skulle jag låna en mattebok på skolbiblioteket, då fick jag syn på en bok som jag inte kunde låta bli att låna med mig hem.
En bok som bara handlar om vintage-kläder. Det ni! Från 10-tal till 80-tal, med massvis av tips om affärer och hur du tar hand om plaggen på bästa sätt.
Jag tycker att ni med ska låna den.

Åh, ljuvligt 50-tal!


Färglatt 60-tal


Clara Bow var 20-talets It Girl!

Last week I borrowed this book about vintage clothing! It's lovely.

2 kommentarer :

Erica sa...

Rolig bok! Har bara bläddrat igenom den superfort i en bokhandel en gång men det jag såg gjorde mig glad!

Erica sa...

SV: trasiga symaskiner är aldrig kul... :/ Du får hälsa att den ska krya på sig. Det där med att träna med någon är verkligen jättebra. sno med en förälder på joggingturen om du inte har någon kompis som vill haka på... och angående les parapluies de cherbourg: Ja såklart du måste måste måste se den! Däremot tycker jag inte att du behöver se paris je t'aime som också har världens hype omkring sig. Den var en besvikelse för mig för jag hade skyhöga förväntningar. Den verkade ju vara precis en sådan film som jag älskar. men icke. Filmerna var alldeles för korta och så var det bara några få som hade den där underbara améliekänslan som vi alla drömmer om. hela tiden.