tisdag 25 augusti 2009

tisdagsäventyr/road trip

Imorse hade jag min första fotolektion, det är verkligen jättespännande kan jag säga. Jag älskar känslan av att bara hålla i kameran!
Mörkrummet är jättehäftigt, för att komma in måste man gå igenom en snurrdörr som är som en cylinder. Under ett ögonblick befinner man sig i totalt mörker innan öppningen på andra sidan visar sig. Himla tur att jag inte har klaustrofobi!
Vi pratade mest och det var mycket info, som på alla andra lektioner nu i början på terminen, det börjar nästan kännas som om huvudet ska sprängas lite smått. Men det lugnar nog snart ner sig får vi hoppas.

Medan jag väntade på att min sånglektion skulle börja hamnade jag inte helt oväntat i biblioteket där jag hittade en ytterst intressant bok. Den hette kort och gott "Beatles". Underbart tänkte jag och slog mig ner i en fotölj och började bläddra.



Så unga!

Åh, ljuvliga Pattie Boyd!



Efter skolan hämtade Malin och Dick upp mig, och vi åkte hem och fikade med mamma för att sedan åka iväg mot Jönköping där det skulle hämtas möbler. Det var rätt så spännande med tanke på att vi körde vilse några gånger, vem vet vad vi kunde ha hamnat. Tyvärr fick jag intrycket av att det är en rätt dyster stad, vet inte om det berodde på den grå himlen eller något helt annat. Men som de flesta andra städer har den väl sin charm kan jag tro.
Innan vi åkte hem stannade vi till på A6 center och tittade lite i affärer. Jag köpte ingenting, men jag fick äntligen lukta på Marc Jacobs parfym Daisy. Den doftade fantastiskt gott och skulle gärna få bo hos mig om jag hade haft råd.

Today I found a lovely book about The Beatles in the school library. After school I went on a mini road trip to Jönköping and fell in love with Marc Jacobs parfume Daisy.

3 kommentarer :

Erica sa...

Fin bok och det låter mysigt med mörkrummet! Pappa hade ett eget litet mörkrum när han var typ 15. han var väldigt fotointresserad och all utrustning till att framkalla foton stod kvar hemma hos oss även när jag var lite yngre. Vi pratade en del om att köpa in framkallningsvätska och sånt där för att testa lite men det blev inte av. Sedan sålde vi alltihop. Men det verkar coolt - helt klart!

Linn sa...

Ja du, den boken skulle jag vilja ha hos mig. Beatles är inga andra än just Beatles. Helt ofattbara legender. Grattis till dig för det!

Weronika sa...

Hur fin var inte bilden med tjejen i mitten av pojkarna :)