fredag 28 augusti 2009

sweding

Ni som har sett "Be Kind Rewind" vet antagligen vad sweding innebär, för er andra ska jag förklara lite kort.
Sweding är när man gör en egen version av en riktig film. Man använder det man har till hands och resultatet blir oftast mycket charmigt.
På Youtube finns en uppsjö av swedade filmer. De här tycker jag speciellt mycket om.

Monsters Inc.


Finding Nemo


Never Ending Story
(Orginalet är en av mina favoritfilmer, så den kommer jag nog skriva mer om i framtiden.)


Edward Scissorhans


These are my favorite sweded movies. Never Ending Story is one of my favorite movies, so I'll write more about it later on.

3 kommentarer :

Sandra sa...

Självklart vill jag det! Ju fler desto roligare ju.

Erica sa...

Åh vilket underbart fenomen! ska youtube:a det någon dag eller natt då jag har mycket tid! Tack för tipset gullunge! ;)

Mymla sa...

Haha, monsters inc är ju jättesöt.
Fin blogg! :)