måndag 24 augusti 2009

måndag

( Jag bjuder på en rätt så oinspirerande outfitbild.
diadem - h&m, halsband - present, linne - ?, skärp - gekås, kjol - JC)


Skoldagen började med en teaterlektion där vi letade efter pjäser till våran slutproduktion, vi hittade väl runt tio stycken som vi ska läsa igenom. Sedan får vi se vilken vi faller för.
Därefter hade jag två och en halv timmas håltimma för att sedan ha min första lektion i Engelska C. Det var lite läskigt med massa okända människor, ny lärare och allt men jag tror att det kommer gå rätt bra i alla fall.


När jag satt på bussen på väg hem insåg jag hur mycket jag faktiskt har saknat de där långtråkiga bussturerna till och från skolan. De ger mig tid att tänka, lyssna på musik och drömma mig bort utan att någon stör mig. Egentigen har jag ju kommit på rätt bra saker när jag har suttit där och tittat ut genom fönstret på alla hus och granar som virvlar förbi och mest blir en otydlig röra.


Och det är ju inte helt fel.

4 kommentarer :

moa sa...

tack så mycket, JAzzlinjen kallas den, men estetiskt inriktning musik(:

Sher sa...

you have such a cute blog & style, love the colour of your hair so much!

clara serholt sa...

finaste linda!

Erica sa...

Det är inte så dumt med bussar egentligen. det enda som kan vara dumt är att sätta sig för nära chauffören för han/hon kan lukta svett. har gjort det misstaget någon gång och ville bara varna ;) kram kram