måndag 31 augusti 2009

I'd like to say, that I was on your mind

I lördags åkte jag hem till Anna på kvällen, vi åt tacos och pratade och jag attackerades av hennes kattunge. Ett liten svart monster som heter Ragnar och som nog är en av de galnaste kattungar jag har träffat någon gång, han rev sönder mina händer men det var det värt för han är så söt.
Väckarklockan ringde halv fem på söndagsmorgonen. Det är vansinnigt tidigt och trots att jag gått och lagt mig runt tio så var jag jättetrött. Det var bara att sätta sig i bilen och åka iväg till affären där vi skulle inventera. När man inventerar så räknar man alla varor i affären, och det gäller att inte tappa räkningen.
Bland annat så räknade jag till 730 tandborstar som låg i en stor korg. Kan man verkligen få sålt så hemskt många tandborstar? Och hur lång tid tar det i så fall?

Vid tolv var vi äntligen helt klara och kunde sluta. Innan jag åkte hem tittade jag in på nyöppnade Emmaus och fyndade de tjusiga skorna på bilden för 50 kr. Passar perfekt och verkar vara helt oanvända.

I did inventory at my friends job this weekend. After we were done I went to a new thrift store and bought the shoes on the picture.

9 kommentarer :

Sabina sa...

Sjukt fin blogg du har. Gillar din stil som fan! Ursäkta ordvalet. :D

Sabina sa...

Headern var hur fin som helst. Vad är det för tatuering du har? :D

Sabina sa...

Den var otroligt fin. =)

Moa - En magisk purt... sa...

Vad fina och chanel-iga!

Erica sa...

Helt ljuvliga skor! De är verkligen toksöta! Rosetter och rund tå och svart-vita, nya och billiga... kan nog inte bli bättre! Gött att ni blev klara med inventeringen innan eftermiddagen slog till i alla fall. Jobbigt att gå upp så tidigt men ändå skönt att ha halva dagen kvar när man har jobbat färdig. Eller somnade du bums när du kom hem? ;)

Tack för alla fina kommentarer förresten. Dem betyder så mycket!

Sofia i London sa...

åå låna mig skorna, will ya? :D
älskar kattungar, vill oxå mysa med en sån!

Sofia i London sa...

(förresten ligger du på länkade bloggar nu) have a jolly day doll!

Unknown sa...

Thank you for your lovely comment <3
I freaking loove these shoes !!
i want the same but in opposite colors !

jennifer, sa...

vilka söta