torsdag 22 januari 2009

flykt



Jag ville ta semester från mig själv
så jag gav mig av
mot fjärran länder, stora äventyr
nya perspektiv och främmande händer

Jag flög så långt bort det bara gick
utan att kasta tillbaka så lite som ens en blick
för trött för att sova och snurrandes för snabb för att stanna
gjorde jag allt det där
som man egentligen inte fick

De säger att man ska fånga dagen
och att det enda som finns att frukta är fruktan själv
Så jag lärde mig att inte vara rädd
för det är väl ändå rätt ironiskt att vara
rädd för att falla
eller att drunkna
när man kravlat på havets botten

allt för många gånger?

Det är inte så att jag flyr
för att jag inte vill att någon annan styr
det är bara det att jag inte längre vet,
kanske aldrig har vetat,
Vart mina egna beslut ska föra mig

6 kommentarer :

Anonym sa...

Den var snygg :D, skulle se bättre ut om den inte hade ramen runt dock ^^

Linda sa...

Det är ju ramen som är grejen. En polaroidbild.
Fast det syns inte så tydligt ot den vita bakgrunden.

Anonym sa...

Fin dikt

clara serholt sa...

jamen visst!! det är ju ramen som är grejen!!! den är det som är det charmiga!!

linda du är fin!!

Anonym sa...

Det var riktigt fint, både dikten och bilden :)

Linda sa...

Åh, tack :)