torsdag 29 januari 2009

det sjunger i mitt huvud när du ler



Jag var inte i skolan idag, folk får kalla det vad de vill. Jag har mina anledningar.
Kent strömmar ur mina högtalare och jag tänker att jag nog borde klippa mig och färga håret snart. Och att våren vore trevlig. För jag är hemskt trött på vattenpölar och att vänta på bussen i kallt mörker.
Det känns som höst fast våren borde vara inom räckhåll.
(åh, gud det gör så ont att något så nära kan vara så långt bort) Håkans fina textrad har många meningar den här januari.
Förresten har jag insett att det är 2009 nu. Tvåtusennio. Eller tjugohundranio om man nu föredrar det. Nytt år och nya möjligheter! Det har börjat riktigt fint.

De fina kopparna och plåtburken på bilden hittade jag i en second hand-affär idag. Precis likadana koppar som jag gått och suktat efter inne på Lagerhaus urlänge. Fast för bara några guldpengar.
xoxo,
Linda

0 kommentarer :