torsdag 11 december 2008

Kurvig..?


Överallt blir vi överösta med bantningstips och tv-program som "Du är vad du äter" där Anna Skipper klappar folk på magen och säger åt dem att de ska banta.
Det är inte konstigt att kroppsbilden är förvrängd hos nästan varenda människa.

Den 19-åriga modellen Daisy Lowe är Marc Jacobs nya ansike utåt. Hennes "kurviga och hälsosamma" kropp har hyllats som ett bevis på att size zero-trenden är på väg att dö ut.
Sanningen är att Daisy inte alls är kurvig. Hon är precis lika smal som alla andra modeller, hennes 178 cm i längd är inte det enda mått som stämmer överens med hennes kollegors.
Jag sätter redan oerhörd press på mig själv, så att Daisy betraktas som både normal och kurvig får mig att vilja gå och gömma mig på något mörkt ställe och aldrig någonsin visa mig ute igen.


xoxo,
Linda

3 kommentarer :

clara serholt sa...

åh kära nån, jag håller med!!!

Anonym sa...

Men se det så här; modevärlden och den vanliga världen är lite annorlunda :'o Och i vanliga världen är vi vackra precis som vi e.

Anonym sa...

idealen blir bara sjukare och sjukare. så länge man vet vad som är friskt, och inte låter sig dras ned av något media-tjaffs så kommer man klara sig igenom allt.