onsdag 20 augusti 2008

Skolstart

Första skoldagen började med upprop i idrottshallen klockan tio. Efter det samlades vi i ett klassrum där vi fick busskort, scheman och massa andra papper.
Mitt schema är faktiskt ganska bra förutom att jag måste vänta på bussen i en timma innan jag kan komma hem vissa dagar. Den tiden ska jag försöka använda till att plugga. Det är ett av mina mål det här läsåret. Att jag ska sköta mina läxor bättre.


Det var jättekul att träffa alla människor igen och jag fick stanna och krama folk nästan hela tiden. Jag var på sånt där bubbligt, skuttigt humör idag vilket gjorde dagen ännu bättre. Anna och jag gick runt hela skolan flera gånger bara för att ha varit överallt ordentligt och för att träffa så mycket folk som möjligt.
En gång lämnade vi våra skor i teatersalen och gick runt utan dem ett tag. Man kan undra vad vi gör för intryck på de nya eleverna? Äsch, de överlever säkert om inte så får vi ordna med en tjusig begravning för dem som en sorts ursäkt.

Vi teaterelever från 2:an och 3:an samlades i teatersalen för att leka lite med ettorna och försöka lära känna dem lite grann. Det var ett bra sätt att börja terminen med för lekar slår ju aldrig fel!
Nämnde jag förresten att det ligger en teaterlektion som är två och en halv timme på schemat varje fredag? Jättehärligt!

Nu ska jag kolla på Project Runway.
ox,
Linda

0 kommentarer :