söndag 15 juni 2008

Var är den där regnbågen?

Jag åkte inte till Jesper igår, för jag har blivit sjuk igen. Var helt slut igår och hade världens huvudvärk. Usch, jag vill inte vara sjuk!
Hoppas att jag blir frisk till helgen i alla fall. För då ska jag med Jesper och hans föräldrar och campa ett tag. Vet inte hur länge vi blir borta men det ska bli kul! Får spendera massa tid med älsklingen, bara det är väl skäl nog till at det ska bli bra?

Det är de enda riktiga planerna jag har för sommaren insåg jag nu. Men det är rätt skönt det med. Jag skulle vilja åka långt bort i några veckor och bara ta det lugnt och varva ner. Vara ensam och ta itu med mig själv lite grann. Tror att jag skulle behöva det.
Jag kan se mig själv sitta på nån stor veranda nånstans, en såndär underbar stor amerikansk veranda, med en gitarr och massvis med bra böcker.
Men jag kommer antagligen ingenstans. Jag får klara mig ändå.

Samtidigt känner jag för att gå på konserter och festivaler. Känslan av att stå längst fram i publikvimlet och hoppa och skrika sig hes medans favoritbandet eller artisten står på scenen går nästan inte att förklara. Men jag har inga pengar så det blir dessvärre ingenting av det heller.
Egentligen borde jag ha skaffat ett sommarjobb, men eftersom vi ska flytta så hade det blivit alldeles för krångligt med sånt. Så nu får jag klara mig så gott jag kan i sommar på de pengar jag har sparat ihop.

Jaja, nu ska jag inte gnälla i bloggen mer. Skriver något mer intressant senare.

ox,
Linda

1 kommentarer :

clara serholt sa...

bajs åt sjukdomar!!

ha det fint iaf! kramkram